Perakende’ye Özel İK Zirvesi!

PERYÖN Kongresi, MCT İK Zirvesi, Dijital İK, Ücretlendirme, Performans Yönetimi ve İşveren Markası zirveleri derken başka bir İnsan Kaynakları etkinliği daha takvimlerdeki yerini aldı: BMD İK Buluşması!

IMG_6062

Geçtiğimiz haftalarda organize perakende sektörünün en büyük şirketlerinin üyesi olduğu Birleşmiş Markalar Derneği (150 üye şirket, 500 marka, 55,000 mağaza, 315,000 çalışan) ve Soysal Danışmanlık işbirliğinde düzenlenen BMD 4. İK Buluşması gerçekleştirildi. Boyner Grup evsahipliğinde gerçekleştirilen etkinliğe perakende sektörü şirketlerinden 200’ün üzerinde İK profesyoneli katıldı.

BMD 4. İK Buluşması’nın gündeminde neler mi vardı? Perakendecileri kasıp kavurmaya başlayan Omni-Channel*  stratejilerinin İnsan Kaynakları’na etkisi konuşuldu; örneğin müşterinin e-ticaret sitesinde satın alıp, mağaza stokundan satılan bir ürünün primini mağazacı mı, e-ticaret yetkilisi mi alacak? Özellikle stok kontrol, sipariş ve eğitim gibi alanlarda mobil teknolojilerden yararlanma ve esnek çalışma modelleri de gündemde olan diğer konulardı. Şirket örneklerinden etik hat uygulaması, mülakata gelmeyen adayların reddetme sebepleri ve işveren markası uygulamaları da konuşuldu.

* Mağazalar, e-ticaret siteleri ve mobil uygulamalar, yani offline ve online tüm kanallar üzerinden müşterilere tek ve kesintisiz bir hizmet sağlamak.

bmd4ikbulusmasi

Zirvede hoşuma giden ve dinlerken not aldığım birkaç cümle oldu. “Değer kat, ya da yok ol.” Perakende sektörü gerçekten de rekabetin üst düzeyde olduğu, piyasada kalıcı olabilmek için markaların mutlaka müşteriler için katma değer yaratmaları ve rakiplerine göre farklı olmaları gereken bir sektör. Turnover, yani çalışan devir oranlarının ortalamada çok yüksek olduğu düşünülürse İnsan Kaynakları açısından da fark yaratan, çalışanlara değer katan uygulamalara imza atmanın önemi daha da çok ortaya çıkıyor.

“Sokakta çalışıyoruz; müşterilerimiz yaptığımız işin içinde.” Perakende hayatın içinde olan bir sektör, günlük yaşamla iç içe. Sokakta, alışveriş merkezinde, ve şimdilerde müşterilerin bilgisayar ekranında veya cep telefonunda… İnsan Kaynakları olarak da bu gerçeği göz ardı etmek mümkün değil, satış danışmanlarının kıyafetlerinden vardiya düzenlerine, satış hedefi ve primlerden takdir ve ödül sistemlerine tüm uygulamalarda müşteri mutluluğunu dikkate almak gerekli.

“Dokunduğumuz an sonuç alabildiğin bir sektör bu.” Havanın soğuk ve yağışlı mı olması veya günlük güneşli mi olmasının hemen anında satışa yansıması gibi, bu kadar dinamik ve hızlı olan bir sektörde perakende çalışanlarına dokunduğunuz her noktada çok süratli bir şekilde geri dönüş almak mümkün.

Bu yıl dördüncüsü düzenlenen BMD İK Buluşması artık takvimlerdeki yerini sağlama aldı. Bildiğim kadarıyla da, Türkiye’de bir sektöre özel olan ilk İK etkinliği olma özelliğini de taşıyor! Perakende gibi ülke istihdamına çokça katkı sağlayan ve her yıl büyümeye devam eden bir sektörde İnsan Kaynakları’nın öneminin çok iyi anlaşıldığı ve bu konuya duyulan ilgiyi ve verilen önemi ortaya koyuyor.

Aynı sektörde çalışan İK’cıların da birbirlerinden öğrenmeleri, deneyimlerini ve hayata geçen projelerini duymaları çok önemli. Elbette networking açısından da faydalı. Dördüncü İK Buluşması’nı geride bırakan Birleşmiş Markalar Derneği’ne hem tebrikler, hem de teşekkürler!

Reklamlar

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

%d blogcu bunu beğendi: