İç İletişim Mesajlarının Yedi Ana Odağı!

Şirketler İç İletişim’e yatırım yapmaya başladıkça, kullandıkları iletişim araçlarının sayısı da artıyor. E-mail duyuruları, intranet portalları, PDF veya basılı bültenler, dergiler, afişler, hatta SMS’ler. Peki çalışanlarla iletişim neler üzerine kurgulamalı? İç iletişim mesajları yazılırken neler vurgulanmalı?

Daha önce “Hedef Kitleni Bil” başlıklı yazımda İç İletişim’de öncelikli olarak hedef kitleyi bilmenin ve kurgulanacak mesajları hedef kitleye uygun bir dil ve formatta yazmanın önemine değinmiştim. İç İletişim yaparken göz önünde bulundurulması gereken ikinci önemli konu ise içerik! Çalışanlara ne söylemeli?

Four blank white speech bubbles

E-mail duyurusu, bülten veya afiş, bir eğitim duyurusu, performans değerlendirme hatırlatması veya bayram tebriği… İletişim aracı ve içerik ne olursa olsun işin uzmanları İç İletişim mesajlarının aşağıdaki yedi ana odağı vurgulaması gerektiğini belirtiyor:

  • Güven/İnanç – Şirkete ve başarısına olan güvenim ve/veya şirkette devam eden istihdam durumuma olan inancım
  • Ödül – Ne kadar kazandığım, yani maaşım veya maddi prim ve yan haklarım
  • Takdir – Parasal olmayan takdirler, iş arkadaşlarım, üst yöneticim ve şirketin liderlerinden takdir görme
  • Fırsat – Kariyerimde ilerleme ve farklı alanlarda deneyim kazanma fırsatı
  • Süreç – Çalışma şeklim / bağımsız çalışabilme imkanım / esnek olabilme ve insiyatif alabilme imkanım / üzerimdeki iş yükü
  • Kişisel Gurur / Kendine Güven – Yaptığım işle ilgili nasıl hissettiğim / yaptığım işin beni nasıl hissettirdiği
  • Ürün / Hizmet – Şirketin hangi alanda, ne üzerine iş yaptığı (ürün / hizmet) / bunda benim bir seçimim olup olmadığı / işimde yaratıcılığa yer olup olmadığı
  • Çalışma Ortamı – Masam / odam / bina / tesisler / ofisim / şirketin konumu

İletilen mesajın başarısı, yani hedef kitleye (çalışanlara) ulaşması, onlara hitap etmesi, ilgilerini çekmesi, doğru şekilde algılanması ve bununla birlikte çalışanları bilgilendirmesi ve şirkete bağlılıklarını arttırması anlamında olumlu bir etki yaratması için her İç İletişim mesajının mutlaka bu odaklardan biri veya birkaçına seslenmesine dikkat etmeli.

Liste elbette genişletilebilir, yeni odaklar eklenebilir. Fakat iyi bir başlangıç noktası, iyi bir rehber olduğu bir gerçek. Sonuç olarak, İç İletişim’le, şirket ve İnsan Kaynakları hedeflerini gerçekleştirme yolunda, her bir mesajın yukarıdaki bu odaklara, bu amaçlara hizmet etmesi gerektiği hiç bir zaman unutulmamalı!

Eğer hazırlanan duyuru metni, afiş veya bültendeki ana mesaj bu odaklara seslenmiyorsa oturup bir daha baştan kurgulamalı, bir daha düşünmeli nelere nasıl vurgu yapılacağını…

Reklamlar

One thought on “İç İletişim Mesajlarının Yedi Ana Odağı!

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

%d blogcu bunu beğendi: