Bizimle Çalışmak İster Misiniz?

Şirketlerin adaylara ulaşmak için kullandığı kanalların sayısı son yıllarda arttı. Eskiden ağırlıklı olarak gazetede iş ilanları yayınlarken, günümüzde şirketler açık pozisyonlarını Kariyer siteleri ve LinkedIn gibi online platformlarda, hatta artık Facebook üzerinden kitlelere, yani ‘takipçilerine’ sosyal medyadan da duyurmaya başladılar.

Perakende-mağazacılık sektörü için sahada çalışacak nitelikli satış danışmanı, kasiyer ve servis elemanı bulmak biraz daha ‘dipsiz kuyuda elmas aramaya’ benziyor. Bu alanda Kariyer sitesi veya LinkedIn’den ilan yayınlamanın etkisi az… Lokasyona göre istihdam, yani mağazaya yakın oturan çalışanlar bulunması gerektiğinden, belki de iş ilanlarının en eski formatı olan Vitrin İlanı mağazacılıkta halen en çok geçerli olan kanallardan biri.

Müşterilerle birebir temas edecek, satış yapacak, deneyim yaşatacak saha kadrolarını işe almak perakende şirketleri için çok çok kritik bir nokta. Hele hele devir oranlarının diğer sektörlere göre perakendede daha yüksek olduğunu hesaba katarsak, aday bulmanın, potansiyel satış kadrolarını şirkete, markaya çekmenin önemi daha da çok ortaya çıkıyor.

Alışveriş merkezlerini gezerken, mağaza vitrinlerinde düz beyaz A4 kağıdında, siyah Calibri veya Times New Roman fontuyla yazılmış ‘Bizimle Çalışmak İster Misiniz?’ ilanlarını görmek halen mümkün. Genelde altında ‘Müracaat: Mağaza Yönetimi’ gibi fazlasıyla resmi bir dille yazılmış bir cümle de görebilirsiniz. Üstelik sadece esnaf sayılabilecek dükkanlarda değil, kurumsallaşmış zincir mağazacılarda bile bu dümdüz ilanlara rastlanabiliyor.

Oysa satış kadroları için işe alım yaparken hem sektörün dinamiğini yansıtabilmek, hem de kurum kültürü ve vizyonunu hissettirebilmek şirketin İşveren Markası hedefleri açısından çok ama çok önemli. Adayda mağazaya girip, iş başvurusu yapma isteğini doğuracak heyecanı yaratmak gerekiyor! Hedef kitlesinin ağırlıklı olarak Y Kuşağı olduğunu da düşünürsek, ilanda kullanılan görsel, renkler ve dilin önemi daha da çok ortaya çıkıyor.

İşte bu alanda bazı güzel örnekler:

IMG_3683
IMG_3869
IMG_3857

İşveren Markası kurguları yalnızca potansiyel adaylara değil, markayla iletişimde olan tüm kitlelere ulaşır. Dümdüz bir yazıyla vitrine konulan ilanların aceleyle yazıldığı veya fazla düşünülmeden asıldığı aşikar. Oysa yukarıdaki örneklerde olduğu gibi renkli, capcanlı bir ilanın sadece adaylarda değil, müşteriler gözünde de markanın imajında yaratacağı olumlu etki göz ardı edilemez!

Reklamlar

One thought on “Bizimle Çalışmak İster Misiniz?

  1. Ben bu usüle karşıyım. şahsen avmlerde vitrine bakan kişiyi işe alma düşüncesi çok afaki. Hele ki bir ayakkabının 550 tl olduğu bir mağazada ayakkabının yanında bizimle çalışmak ister misiniz yazısı olunca ilginç bir durum ortaya çıkıyor. O ayakkabıya bakan kişiyi işe aldığında, ayakkabıyı alacak para verebilecek mi? Gerçi her ne kadar formatlar değiştiyse de benim olaya bakış açım biraz farklı.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

%d blogcu bunu beğendi: