Mutlu Olduğun Yerde, Mutlu Çalış!

Pozitif Psikoloji ilkelerinin İnsan Kaynakları literatürüne yerleşmesiyle, şirketler daha başarılı iş sonuçları için öncelikle çalışanlarını mutlu etmeleri gerektiğini kavradı.

Cep telefonlarının akıllanması, masaüstü bilgisayarların el tabletlerine dönüşmesi, bulut bilişim teknolojisi, wi-fi ve gittikçe iyileşen (daha da iyileşecek olan) mobil internet sayesinde çalışanlar artık istedikleri yerden, istedikleri zaman e-maillerine erişebiliyor, ofislerine ‘bağlanabiliyorlar’.

Teknoloji çalışanların hayatlarını kolaylaştırırken, metropol koşullarında gittikçe artan trafikle birlikte iş-yaşam dengesini korumak ise günden güne zorlaşıyor. Hal böyleyken, İşte Yaşam olgusunu desteklemek üzere şirketler bir bir Esnek Çalışma pratikleri uygulamaya başladı. Kimisi şirkete giriş-çıkış saatlerini çalışanın kendi belirleyebileceği Esnek Saatler uygulamasını, kimisi de çalışanların belirli günler uzaktan bağlantıyla evden çalışma imkanı sağladığı Home Office uygulamasını başlattı.

Esnek Çalışma bugüne kadar şirketlerin sadece İşveren Markası stratejilerinde kullandığı bir olguydu. Ama artık hayatın kaçınılmaz bir gerçeği olmasıyla İnsan Kaynakları’ndan Pazarlama departmanlarına da sıçrayıp Tüketici Markası reklamlarına da konu olmaya başladı!

HP Mutlu Olduğun Yerde Çalış

HP, 360 derece dönen ekranı sayesinde hem dizüstü bilgisayar, hem tablet olarak kullanılabilen yeni esnek bilgisayarını “Mutlu Olduğun Yerde Çalış” sloganıyla duyurdu. İlanda kullanılan görselde kot pantolon ve spor ayakkabıları giymiş bir beyaz yakalı, deniz kenarında ayaklarını uzatıp ‘mutlu olduğu yerde’ uzaktan keyifle çalışmanın tadını çıkarıyor.

Reklam kampanyasıyla yeni bilgisayarını tanıtmanın yanında, HP Avrupa’daki tüketiciler için bir yarışma da düzenlemiş. #WorkHappy hashtag’ini kullanarak HP’nin sosyal medya hesaplarına ‘Mutlu Olduğu Yerde Çalıştığı’ fotoğraflarını paylaşan katılımcılar, yarışma süresince her hafta birer tablet kazanma şansını yakalıyorlar.

ABD’de ise benzer bir şekilde #workfromhappyplace hashtag’ini kullananlar, HP’nin sosyal medya hesaplarında fotoğraflarıyla beraber esnek çalışma hikayelerini de paylaşıyorlar. Böylece insanların birbirlerinden ilham alarak, ofis dışında farklı yerlerde çalışırken mutlu olabilmeyi keşfetmeleri amaçlanıyor.

Sitede esnek çalışma hakkında bazı enteresan istatistikler de yayınlanmış; örneğin,

  • Çalışırken yürüyüşe çıkmak yaratıcılığınızı ortalama %60 arttırıyor,
  • Ofis çalışanlarının günde ortalama 73 kez işleri bölünüyor,
  • İnsanların en iyi fikirlere ilham buldukları 5 yer: duşta, uykuda, arabada, yürüyüşte, sporda.
  • Ofis dışında çalıştığınızda %43’e kadar daha yaratıcı oluyorsunuz.

hpfastfacts

HP’nin globalde başlattığı ve ülkemizde de yayınlanmaya başlayan ‘Mutlu Olduğun Yerde Çalış’ kampanyası dünyanın artık bu yöne doğru gittiğinin bir göstergesi. Esnek Çalışma yakın bir gelecekte hayatın tartışmasız bir gerçeği olacağa benziyor, öyle değil mi?

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

%d blogcu bunu beğendi: