Bağlılık Yaratmak için Fırsat Yaratın!

Çalışan Memnuniyeti, Çalışan Verimliliği, İşveren Marka Algısı… Son yıllarda şirketlerin farklı isimler altında anketlerle ölçmeye çalıştıkları şey ‘Çalışan Bağlılığı’. Ölçmesine ölçüyorlar, peki, ama bu Bağlılığı yaratmak için ne yapıyorlar? Esas mesele orada…

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/0ad/59841376/files/2014/12/img_3427.png

Günümüzde şirketlerin en önemli kaynağı insansa, sürdürülebilir başarısının altında yatan en büyük faktörlerinden birisi de şüphesiz güçlü bir bağlılığa sahip olan bir iş gücünün olmasıdır.

Bağlılığın şirkete katkısını görmek için bağlı olan çalışanın özelliklerine bakmak yeter! Bağlı olan çalışan… 

  • şirkete daha çok katkı yapar,
  • işinde daha özverili çalışır,
  • kendini daha çok geliştirir,
  • kendi işlerinin ötesinde yeni projeler önerir,
  • daha hızlı ve verimli çalışır,
  • mutlu çalışır, 
  • keyifli iş ortamının oluşmasına katkı yapar,
  • iş arkadaşlarıyla yardımlaşır,
  • iş arkadaşlarını destekler,
  • örnek bir ‘kurumsal vatandaş’ olur,
  • şirketi tanımaya istekli,
  • şirketi dışarıda tanıtmaya gönüllü olur, 
  • ve en nihayetinde şirkette daha uzun süre kalır.

İnsan Kaynakları departmanlarının en önemli KPI’larından bir Çalışan Bağlılığı – bağlılık oranlarını arttırmak da her zaman İK’nın en önemli hedeflerinden birisi olmalı. Yıldan yıla ölçülüyor tamam da, Bağlılık yaratmak için neler yapılıyor?

Herşeyi çalışandan beklemek hata! İyi bir maaş ve yan haklar paketi vermek ve artık piyasada standartlaşmış koşullar sağlamak yeterli değil. Elde tutmak için çalışana dokunmak, onunla iletişim kurmak, ilgilenmek gerekiyor.

Yoğun bir emek ve zaman harcayarak şirkete en iyi yetenekleri kazandırdıktan sonra İnsan Kaynakları departmanları Çalışan Bağlılığı konusunda hiçbir şey yapmazsa tüm emekleri boşa gider. Bu konuya ağırlık vermeden yeteneği elde tutmak pek mümkün değil.

Bağlılık yaratmak için fırsat yaratmalı. Yukarıda saydığım Çalışan Memnuniyeti, Çalışan Bağlılığı türevi anketlerin sonunda, hazırlanan aksiyon planlarında genelde yüksek bütçeli çözüm önerileri sunulur. Oysa düşük maliyetlerle, sıfıra yakın bütçelerle de bağlılık yaratılabilir. Küçük dokunuşlarla küçük adımlarla işe başlanabilir.

Bağlılık, yani ‘Engagement’ sonuçta karşılıklı olan birşey. Tek taraflı olmaz, doğasına aykırı. İki tarafın birbiriyle etkileşimini gerektirir. Dolayısıyla İnsan Kaynakları olarak çalışanı dinlemek, isteklerini anlamak, işinde ve günlük hayatında yaşadığı sorunları ve olumsuzlukları önceden sezmeyi ve bu çerçevede aksiyon almayı gerektirir. Karar alırken çalışanı da sürece dahil etmeyi gerektirir. Örneğin, şirketin yılbaşı kutlamasında hangi şarkıcı veya müzik grubunu dinlemek istediklerini sormak gibi. Ya da, yemekhane boyanacaksa hangi renge boyanacağını karar vermek veya yeni toplantı odasına ne isim konulacağını karar vermek gibi…

Plazalarda çalışan beyaz yakalılar gün içinde toplantılardan sunumlara, eğitimlerden projelere koşuşturuyorlar. Sabah akşam ailelerinden ve sevdiklerinden çok, iş arkadaşlarıyla şirket koridorları ve ofislerde vakit geçiriyorlar. Günlük işlerinin arasına biraz heyecan ve eğlence katmak için şirket içi yarışmalar düzenlebilir. Örneğin, şirkette departmanların süsleyecekleri “En güzel yılbaşı ağacı?”nın seçilmesi veya intranette yayınlanan bir fotoğrafın ofisteki hangi çalışanın masası olduğunu tahmin ettikleri“Kimin Masası?” gibi. Bu tip eğlenceli ve katılımı kolay olan şirket içi yarışmalar hem çalışanların yaşantısına mutluluk katar, hem de çaktırmadan takım ruhu ve şirket kültürü oluşmasına katkıda bulunur.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/0ad/59841376/files/2014/12/img_3429.jpg

Engagement kelimesinin İngilizce’de bir diğer anlamı ise ‘Nişan’. Yani karşılıklı sevgi ve güven duygusu oluşturmak, birbirine destek olmak, geleceğe birlikte el ele yürümek, birbirinden güç almak, mutlu ve huzurlu bir düzen kurmak… Çalışanlarla bağ kurmak, bağlılık yaratmak da aslında benzer duyguları oluşturmaktan geçiyor. Çalışan bağlılığı yaratmak, bir nevi çalışanlarla nişanlanmaya benzer!

Bağlılık yaratmak için beklemeyin, fırsat yaratın: onlarla iletişim kurun, ilgilenin, sorun, dinleyin, dahil edin, güldürün, eğlendirin, hayatına mutluluk katın, yüzünü güldürün, birliktelik oluşturun, güven yaratın…

Reklamlar

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

%d blogcu bunu beğendi: