Hedef Kitleni Bil!

Apollon Tapınağı’nın girişinde bulunan yazı insanın kendini geliştirme yolunda atacağı ilk adımı, insanın ilk ödevini açık ve net bir şekilde duyurur: “Kendini Bil”.

İletişimciler için de ilk görev Delfi’deki o meşhur yazıya benzer: “Hedef Kitleni Bil!” Verilmek istenen mesaj, aktarılmak istenen bilgi belliyse, iletişimcinin atacağı ilk adım hedef kitlenin kim olduğunu sorgulamaktır.

Hedef kitleniz yapacağınız iletişimin dilini, tonunu, rengini, şeklini, formatını hatta hangi aracı kullanacağınızı bile belirler. Örneğin, bir korku filminin afişi genelde karanlık bir arka plan önünde kan kırmızısı harfler ve korkutucu ifadeler içerirken, bir çizgi filmin afişi sarı-turuncu, mavi gibi açık renklerin olduğu bir planda sevimli ve eğlenceli cümleler içerir.

Şirket içi iletişimlerde de aynen bu mantık geçerli olmalı. Yapacağınız bir duyuru, seminer daveti, bilgilendirme, yarışma afişi veya bültenin dili, tonu, renkleri hedef kitlesine göre farklı olmalıdır.

Hedef kitleniz kim? Merkez ofisteki belirli birkaç departman mı, mavi yaka çalışanlarınız mı, müdür ve üstü yönetim kadronuz mu, yoksa şirketteki tüm çalışanlar mı? Hedef kitlesine uygun olarak hazırlanan iletişim çalışmalarında mesajınızı daha iyi, daha güçlü bir şekilde iletme şansınız olur.

İşte doğru bir iç iletişim kurgusu örneği, Marketing ve CRM ekiplerinin olduğu bir ofis mutfağın duvarından… Çoğunluğu Y Kuşağı gençlerin oluşturduğu, tüm gün boyunca sosyal medyayı kullanan bir ekibe mutfağı daha derli toplu kullanmaları, kirli tabaklarını bulaşık makinesine koymaları, çöplerini atmalarını nasıl anlatmalı, ne şekilde söylemeli?

Mesajı bu yıl sosyal medyada sıkça gördüğümüz rengarenk KEEP CALM posterleriyle vermeye ne dersiniz? 🙂

20140524-215440-78880885.jpg

Reklamlar

One thought on “Hedef Kitleni Bil!

  1. Geri bildirim: İç İletişim Mesajlarının Yedi Ana Odağı! | İK & İletişim

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

%d blogcu bunu beğendi: