Keep Calm and Call HR!

İşte İletişim’in İK’daki yeri ve önemi… İyi bir İK’cı mutlaka ve mutlaka çok kuvvetli iletişim becerilerine sahip olmalı. İnsan ilişkileri iyi olmayan, insanlarla konuşmayı sevmeyen, onları dinlemeyen bir İK’cı Ulrichien literatürde yer alan Güvenilir Aktivist, Kültür ve Değişim Yöneticisi, Organizasyon Tasarımcısı, Strateji Mimarı gibi farklı şapkalara pek sahip olamaz. Olsa bile şapka ya kafasında durmaz, düşer ya da kafasına büyük gelir, komik durur.

İnsan Kaynakları her kurum için bir ‘point of reference’, bir ‘help center’ gibidir. Çalışanlar, konu ne olursa olsun, plazada otoparktaki yeri, hastanedeki tahlillerin sigorta kapsamına girip girmediği veya üçüncü katta bir türlü çalışmayan klimalar, bu konuları birisine sormak, belki dert yanmak veya danışmak isterler. Adres büyük çoğunlukla İK departmanıdır… Tıpkı resimde dediği gibi, ‘Keep Calm and Call HR!’ yani ‘Sakin Ol ve İK’yı Ara!’

keepcalmandcallhr

Genel ya da özel, majör ya da minör konu ne olursa olsun İK her zaman çalışanın yanında olmalı. İK çalışanın güven duyduğu, bir sıkıntısı, bir ihtiyacı olduğunda her zaman onun yardımına koşacak özellikte olmalı.

İK çalışanının duyduğu endişeleri yatıştırmalı, yaşadığı sorunlara çözüm aramalı ve en önemlisi onlarla iletişim kurmalı. Çalıştığı fonksiyon ne olursa olsun, İK’cı yaptığı işe ve çalıştığı kuruma değer katabilmek için mutlaka çok iyi bir İletişimci olmalı.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

%d blogcu bunu beğendi: