Şirketler İletişim Planlarını Hazırlarken Sadece Dış İletişim mi Düşünmeli?

Şirketler müşterilerinde marka bağlılığı yaratmak için pazarlama bütçelerine yüzbinlerce dolar para ayırabiliyorken, belki de en önemli pazarlama silahları olan esas marka elçilerini, yani kendi çalışanlarına yönelik olan iç iletişimi es geçebiliyorlar.

Hele hele bu kadar çok yetenek savaşının olduğu bir zamanda, şirketler mevcut çalışanlarını elde tutabilmek için artık kırk takla atması gerekiyor. Özellikle de talebi yüksek olan işler ve pozisyonlar için. Bu elde tutması zor çalışanlarda şirket bağlılığı ve aidiyet duygusunu yaratabilmek için planlı bir ‘iç iletişim’ kurgulamak son derece etkili. Üstelik marka pazarlaması kadar maliyetli ve yüksek bütçeli bir iş de değil.

Çalışanlara yönelik olan ‘iç iletişim’den bahsettiğim İnsan Kaynakları’ndan gelen basit bir ‘İyi ki Doğdunuz’ e-maili veya ‘Bayramınız Kutlu Olsun, bugün servisler öğlen 1’de kalkacaktır’ gibi statik mesajlar – anonslar değil. Örgütlerde gittikçe önem kazanmaya başlayan iç iletişim, şirketlerin insan kaynağını elde tutma ve kurum kültürü ile işveren markasını desteklemek için stratejik öneme sahip çok güçlü bir araç. Dolayısıyla, dış müşterilere yönelik olan pazarlama iletişimi gibi çalışanların hissettiği ihtiyacı karşılamaya yönelik olmalı, çalışanın kalbine seslenmeli.

Şirket hakkındaki önemli gelişmelerle ilgili yayınlanan CEO / Genel Müdür açıklamaları dışında, İnsan Kaynakları departmanları tarafından yayınlanabilecek her türlü duyuru ve iletişim hep bu mantıkla hazırlanmalı. İster Bayram tebriği olsun, ister İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu hakkında bir duyuru olsun, İK tarafından yayınlanan duyuruların dili, mesajların kurgusu, çalışanda ‘seni senden bile önce düşünüyorum’ hissi yaratmalı.

Örneğin, bu senenin başında 2013’ün köprü tatillerini çalışanlarımıza açıklarken, yayınladığımız iç duyuruyu ‘çalışana dokunan’ bir şekilde hazırladık. Kuru kuruya ‘2013’te ofislerimizin kapalı olduğu tarihler aşağıda belirtilmiştir, ekteki izin formunu imzalayıp İnsan Kaynakları’na teslim ediniz’ demek yerine hazırladığımız duyurumuzda ‘2013’te daha çok tatilimiz var! Ofisimiz belirtilen tarihlerde kapalı olacak, şimdiden planlamalarınızı yapıp daha uygun fiyatlara tatil rezervasyonlarınızı yaptırabilirsiniz!’ dedik. 

Bayram öncesi ve sonrasında zaten herkese ‘fazlalık’ gibi gelen yarım günleri, daha henüz senenin başında toplu olarak izinlerden düşerek hem şirket maliyetlerini azaltmak, hem de çalışanların olası bir izinde iş kaybı yaşamasını engellemek mümkün oluyor. Yaptığımız bu uygulamanın iletişimini de çalışanlarımıza yaparken renkli bir afiş ile tatili çağrıştıran resimlerle, tatil rezervasyonlarını şimdiden yapabilme imkanlarının olduğunu böylece daha düşük bütçeyle tatil yapma fırsatlarının olduğunu söyleyerek onların kalbine dokunmuş olabildik.

Çağımızın İnsan Kaynakları departmanları, bu yukarıda verdiğim örnekteki gibi proaktif davranarak hareket etmeli ve yaptığı pozitif dilli iletişimlerle çalışanlarının yanında olduğunu hissettirebilmeli. Müşterinin ihtiyacını müşteri için sağlayan şirket daha fazla satış yaparak daha çok kar edebiliyorken, çalışanın ihtiyacını düşünen işveren de tüm iyi çalışanlarını elde tutarak karlı çıkabilir.

Reklamlar

2 thoughts on “Şirketler İletişim Planlarını Hazırlarken Sadece Dış İletişim mi Düşünmeli?

  1. Çok iyi bir konuya dikkat çekmişsiniz. İç iletişime kesinlikle ağırlık verilmeli. Strateji kapsamında, çalışanların da sesini duyacak şekilde, çift yönlü bir sistem kurulmalı.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

%d blogcu bunu beğendi: